26.10.2011

Tenaris TV

Tenaris, lider global în furnizarea de produse tubulare şi servicii specializate din domeniul industrial, s-a confruntat cu o provocare comună corporaţiilor multinaţionale: menținerea la curent a întregii echipe în legătură cu evenimentele din întreaga reţea globală – România, Statele Unite, Canada, Mexic, Argentina, Brazilia, Canada, China, Columbia, Italia, Japonia și Venezuela.

Instrumentul principal pentru comunicarea internă este un portal destinat exclusiv angajaţilor, numit Tenaris Today, disponibil pentru toți cei 23.500 de membri ai întregii echipe. Site-ul oferă cele mai importante știri referitoare la toate facilitățile Tenaris, la comentarii de presă locală și alte resurse. Însă, în 2008, cercetările interne au arătat apariţia unei reţineri din partea angajaţilor şi o scădere a interesului pentru știrile publicate în formatul clasic de text însoţit de fotografii.

Răspunsul la noile tendinţe a fost Tenaris TV: un instrument lansat în 2008 ca răspuns la nevoia de a avea noi tipuri de informații, mai ușor accesibile și mai interactive. Tenaris TV este o secție video nouă, care oferă în fiecare săptămână câte un material despre una din facilităţile Tenaris din lume. Scopul este de a oferi o mai bună vizualizare a informaţiilor referitoare la companie, într-un format mai plăcut. De asemenea, obiectivul Tenaris TV este de a integra componenta globală într-un context local, adică de a le arăta angajaților că munca fiecăruia în parte este inclusă într-un efort la nivel mondial, iar ei fac parte din această echipă complexă.

În 2009, România s-a alăturat inițiativei Tenaris TV, iar agenţia PR & More a fost aleasă pentru a realiza producția video. De atunci au fost publicate 14 producții video, dintre care 7 anul trecut, toate fiind selectate pentru a fi incluse în rețeaua globală. Cele trei exemple atașate acestui raport sunt: 

  1. Povestea combinatului siderurgic din Călărași - o „glorie” a perioadei comuniste, considerată o realizare importantă a regimului, fosta platformă siderurgică a fost lăsată să decadă după 1989. Tenaris a cumpărat fosta oţelărie şi a transformat-o într-una din cele mai moderne din întreg grupul
  2. Modernizarea fabricii de la Zalău. Tenaris a demolat vechea clădire de birouri a fabricii, cu scopul de a face loc unui laborator modern, unde produsele sunt supuse testărilor care asigură calitatea. Momentul a fost unul emoționant, deoarece clădirea a fost un simbol pentru angajați și o sursă de nostalgii despre „cum era pe vremuri”. Demolarea clădirii a fost un moment simbolic, care arată trecerea la o unitate modernă, conectată la noile standarde.
  3. O zi din viața angajaților români. Filmul descrie o zi din viața unui angajat din departamentul EXIROS al TenarisSilcotub, în beneficiul unei audiențe globale. Unul din scopurile filmului a fost acela de a arăta că oamenii din grupul Tenaris se confruntă cu provocări similare, muncesc într-un mediu asemănător și sunt parte din aceeași echipă globală, în ciuda diferențelor de cultură sau a obiceiurilor locale. Angajații din întreaga lume au ajuns astfel să vadă o parte din viața profesională și personală a unuia dintre colegii lor, incluzând, prin urmare, elemente locale în contextul global al operațiunilor Tenaris.

 

Evaluarea impactului

Toate cele trei exemple prezentate anterior au fost în Top 10 cele mai vizionate filme din întreaga rețea Tenaris TV.  Din 23.500 de angajați Tenaris, 40% au acces permanent la Tenaris TV de la biroul lor (9.400 de persoane), în timp ce restul pot să le urmărească de pe computerele din departamentul în care lucrează. În aceste condiţii, povestea fabricii de la Călărași a avut 12.000 de vizualizări, filmul despre modernizarea fabricii de la Zalău a fost urmărit de 9.800 de persoane, în timp ce 7.500 de persoane au urmărit filmul despre o zi din viața unui angajat român.  

În urma succesului pe care l-a avut Tenaris TV, compania a decis să realizeze un canal YouTube. În acest fel, unele filme vor fi puse la dispoziția publicului. De asemenea, compania a luat în calcul faptul că, inițial, filmele puteau fi vizionate doar în rețeaua internă, iar acum angajaţii vor putea vedea o parte din ele şi în confortul propriilor locuinţe.

Pentru a asigura un acces cât mai larg la Tenaris TV în România, PR & More a propus, de asemenea, instalarea unor ecrane tip LED în zonele comune, cum ar fi cantinele, iar Tenaris are acum o rețea tot mai mare de astfel de facilități.

PR & More are o echipă dedicată care urmărește subiectele potenţiale pentru noi materiale video, distinctă de echipa de lucru a revistei interne „Flash”. Observând că Tenaris TV este un succes, Tenaris a cumpărat camere video pentru angajații săi, astfel încât aceștia să poată realiza propriile lor înregistrări, care vor putea fi editate, ulterior, în mod profesionist. În acest fel, realizarea de filme va putea începe şi „de jos în sus”, făcând acest demers mai autentic.

Agenţia PR & More continuă însă să producă materiale video pentru Tenaris TV și este disponibilă să ofere suport tehnic angajaților Tenaris atunci când este cazul. 

TenarisSilcotub

Proud member of IPRN

IPRN
RO  |   EN  |   DE
PR & MORE pe Facebook PR & MORE pe Twitter PR & MORE pe YouTube