22.02.2011

Clientul nostru, Regele nostru. Sau?

Sintagma “clientul nostru, stăpânul nostru” a fost şi este des promovată în băncile facultăţii de marketing, dar mai ales de cumpărătorul ofticat de serviciile care i-au fost oferite de către vânzătorul plictisit şi nemulţumit. Bineînţeles că în relaţia de vânzare-cumpărare, clientul este cel care trebuie mulţumit şi încântat mai presus de orice. Însă am observat că, mai ales în domeniul consultanţei, dorinţa unor clienţi de a fi trataţi ca Stăpăni, ba mai mult ca Regi, poate dăuna grav relaţiei tale cu ei şi mai ales succesului pe care încerci să-l zideşti în cariera ta de PR-ist. Profesia noastră cere respect, însă un alt tip de respect decât cel pe care îl întâlneşti într-un magazin de haine, unde câte o minciună nevinovată te ajută să vinzi repede şi să-ţi atingi targetul pe ziua respectivă. În PR lucrurile stau altfel. Aici ne întâlnim cu relaţii.


Profesionistul în PR acţionează pentru scopurile clientului, are autoritate profesională. Scopul lui este să lucreze la problema clientului şi nu să-i aprobe mofturile. El trebuie să treacă peste “inconfortul” clientului de a i se spune ce şi cum. Ca şi PR-işti avem obligaţia de a-i împiedica pe clienţii noştri să gafeze.


Citeşte mai departe pe www.pr-romania.ro

Adrian Gog


Proud member of IPRN

IPRN
RO  |   EN  |   DE
PR & MORE pe Facebook PR & MORE pe Twitter PR & MORE pe YouTube